• Telefon
    +48 537 323 500
  • E-mail
    fundacja@fkw24.pl
  • Strona Główna
  • O Fundacji
  • Sprawozdania
  • Projekty
  • Kontakt
  • Wesprzyj Nas

Sprawozdanie z działalności Fundacji Kultury “WOBEC” za rok 2020

.

 
za rok 2020      
Dane fundacji
1. Nazwa fundacjiFundacja Kultury „WOBEC”
2. Adres siedziby i dane kontaktoweKraj: PolskaWojewództwo: PomorskiePowiat: Nowodworski
Gmina: StegnaUlica: GdańskaNr domu: 55
Nr lokalu: –Miejscowość: MikoszewoKod pocztowy: 02-103
Nr telefonu: 537-323-500e-mail: fundacjakulturywobec@onet,com.plNr faksu:  
Adres do korespondencji jeżeli jest inny niż adres siedziby:
3. REGON:364304040   4. Data wpisu w KRS:26 kwietnia 2016 r.  5. Nr KRS:0000612633  
6. Dane członków zarządu fundacji (wg aktualnego wpisu w KRS)Imię i nazwiskoFunkcja
Katarzyna Pielaszkiwicz
Michał Pielaszkiewicz Piotr Kotlarz
Prezes Zarządu

Członek Zarządu
Członek Zarządu
II. Charakterystyka działalności fundacji w okresie sprawozdawczym
1. Określenie celów statutowych fundacji (ze statutu)
Inspirowanie i upowszechnianie postaw artystycznych i edukacyjnych oraz tworzenie warunków dla ich społeczno-kulturalnego oddziaływania. 2. Budowania sieci współpracy osób i podmiotów pozytywnych, kreatywnych i solidarnych z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych, komunikacyjnych i multimedialnych. 3. Organizację spotkań, kursów, szkoleń, projektów, plenerów, konkursów, warsztatów, happeningów, instalacji, performance, graffiti, wystaw, wernisaży, prezentacji, koncertów, konferencji, festiwali i imprez kulturalnych, działań edukacyjnych w kraju i za granicą. 4. Organizację przedsięwzięć kulturalnych integrujących różne dziedziny szeroko rozumianej kultury. 5. Rozwijanie kontaktów i współpracy kulturalnej i artystycznej pomiędzy regionami. 6. Propagowanie rozwoju edukacji artystycznej w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz placówkach oświatowych i kulturalnych samorządowych oraz niepublicznych. 7. Prowadzenie działalności wystawienniczej: organizowanie wystaw i spotkań ze sztuką i kulturą. 8. Prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie realizacji celów statutowych. 9. Gromadzenie dokumentacji i wymianę informacji dotyczących zdarzeń artystycznych. 10. Prowadzenie prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie kultury i sztuki. 11. Współpracę z samorządem lokalnym (jednostkami samorządu terytorialnego), administracją państwową, placówkami kulturalnymi, organizacjami kulturalno-oświatowymi oraz innymi organizacjami pozarządowymi i społecznymi w celu realizacji statutowej działalności. 12. Sprawowanie opieki, organizowanie i niesienie pomocy dzieciom i młodzieży, dbanie o ich rozwój intelektualny i fizyczny. 13. Podtrzymywania tradycji narodowej oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej. 14. Działalność na rzecz mniejszości narodowych. 15. Upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji (… )  
2. Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych (opis rzeczywiście prowadzonej działalności statutowej w roku sprawozdawczym)
Odnośnie pkt 2, 9 W celu promocji działalności kulturalnej prowadziliśmy portal internetowy – Miesięcznik Społeczno-Kulturalny WOBEC. Odnośnie pkt 1, 2 W celu kreowania aktywności twórczej młodzieży organizujemy Konkurs na opowiadanie im. Bolesława Prusa, dla młodzieży w wieku od 13 do 26 lat (w 2020 roku zakończyliśmy III edycję tego konkursu i rozpoczęliśmy IV edycję). Prowadzimy działalność wydawniczą i podjęliśmy działania w celu uruchomienia księgarni internetowej (na portalu Miesięcznika WOBEC). Odnośnie pkt 7 Zorganizowaliśmy wystawę malarzy środowiska gdańskiego dotyczącą walki polskiego społeczeństwa o idee wolności i demokracji. Odnośnie pkt 3. Prowadzimy spotkania autorskie i wykłady o cywilizacji (pierwszy wykład z cyklu „Wykłady u Pellowskiego” na temat „Zmiany ustrojowe w ramach rozwoju państwowości” jest zamieszczony na YouTube.  Odnośnie pkt. 11, 13 i 15. Zorganizowaliśmy koncert z okazji 40 rocznicy NSZZ „Solidarność” oraz nagraliśmy i zamieściliśmy piosenki z tego koncertu na YouTube.
3. Opis głównych zdarzeń prawnych w działalności fundacji o skutkach finansowych
Otrzymaliśmy dotację z Urzędu Miasta Gdańsk w ramach tzw. małych grantów.
4. Informacja czy fundacja prowadziła działalność gospodarczą (zaznaczyć odpowiednie)NIExTAK  
5. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS (należy podać kody PKD działalności gospodarczej wpisanej do rejestru przedsiębiorców KRS wraz z ich opisem słownym oraz kody
i opis słowny faktycznie prowadzonej działalności gospodarczej)
 
Nie prowadziliśmy działalności gospodarczej 
6. Odpisy uchwał zarządu fundacji (należy przekazać odpisy uchwał zarządu fundacji w formie np. kserokopii, podjętych w okresie sprawozdawczym, którego dotyczy sprawozdanie, bądź wskazać, iż zarząd nie podejmował uchwał) 
  
III. Informacja o wysokości uzyskanych przychodach fundacji w okresie sprawozdawczym 
1. Łączna kwota uzyskanych przychodówKwota (w podziale na formy płatności) 
PrzelewGotówka 
39 340 zł0 zł 
a. Przychody z działalności statutowej0 zł0 zł 
b. Przychody z działalności gospodarczej0 zł0 zł 
c. Pozostałe przychody (w tym przychody finansowe)39 340,00 zł0 zł 
2. Informacja o źródłach przychodów 
a. Przychody z działalności odpłatnej w ramach celów statutowych0 zł0 zł 
b. Ze źródeł publicznych ogółem, w tym:0 zł0 zł 
– Ze środków budżetu państwa0 zł0 zł 
– Ze środków budżetu jednostek samorządu terytorialnego9 600,00 zł0 zł 
e. Ze spadków, zapisów0 zł0 zł 
f. Z darowizn29 740,00 zł0 zł 
g. Z innych źródeł (wskazać jakich)0 zł0 zł 
3. Jeżeli prowadzona działalność gospodarcza 
a. Wynik finansowy z prowadzonej działalności gospodarczej (tj. przychody minus koszty)0 zł 
b. Procentowy stosunek przychodu osiągniętego z działalności gospodarczej do przychodu osiągniętego z pozostałych źródeł0% 
IV. Informacja o poniesionych kosztach w okresie sprawozdawczym 
1. Koszty fundacji ogółemKwota (w podziale na formy płatności) 
PrzelewGotówka 
0 zł0 zł 
a. Koszty realizacji celów statutowych25 821,00 zł0 zł 
b. Koszty działalności gospodarczej0 zł0 zł 
c. Koszty administracyjne (czynsze, opłaty pocztowe, telefoniczne itp.)0 zł0 zł 
d. Pozostałe koszty (w tym koszty finansowe)0 zł0 zł 
V. Informacja o zatrudnieniu i wynagrodzeniu 
1. Liczba osób w fundacji zatrudniona na podstawie stosunku pracy (wg zajmowanego stanowiska)Nie zatrudnialiśmy pracowników na podstawie stosunku pracy 
a. Liczba osób zatrudniona wyłącznie w działalności gospodarczejNie prowadziliśmy działalności gospodarczej 
3. Łączna kwota wynagrodzeń (brutto) wypłaconych przez fundację w okresie sprawozdawczym (wraz z pochodnymi od wynagrodzeń)Nie wypłacaliśmy wynagrodzeń 
a. Z tytułu umów o pracę (z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia, z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej)Nie zawieraliśmy umów o pracę 
b. Z tytułu umów zlecenieNie zatrudnialiśmy nikogo na umowę zlecenie 
c. Wysokość rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą (z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie
i inne świadczenia)
Nie wypłacaliśmy wynagrodzeń 
d. Wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą (z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia)Nie prowadziliśmy działalności gospodarczej 
VI. Informacja o udzielonych przez fundację pożyczkach pieniężnych w okresie sprawozdawczym Nie udzielaliśmy pożyczek
1. Fundacja udzielała pożyczek pieniężnych (zaznaczyć odpowiednie)NIExTAK  
2. Wysokość udzielonych pożyczek pieniężnychNie udzielaliśmy pożyczek 
3. Wskazanie pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczekNie udzielaliśmy pożyczek 
4. Statutowa podstawa udzielenia pożyczek pieniężnychNie udzielaliśmy pożyczek 
VII. Środki fundacji 
1. Kwoty zgromadzone na rachunkach płatniczych, ze wskazaniem banku w przypadku rachunku bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (należy podać dane na koniec roku sprawozdawczego) 
  Kwota z 31 grudnia 2020 = 19,00 zł? Nr konta BNP Paribas SA  29 1750 0012 0000 0000 4089 6236   
2. Wysokość środków zgromadzonych w gotówce (należy podać dane na koniec roku sprawozdawczego)3 900.00 zł 
3. Wartość nabytych obligacji oraz wielkość objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek4. Dane o nabytych nieruchomościach, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie5. Nabyte pozostałe środki trwałe 
Nie nabyliśmy obligacjiNie nabyliśmy nieruchomościNie nabyliśmy środków trwałych 
6. Dane o wartościach aktywów i zobowiązań fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznychAktywaZobowiązania 
   
VIII. Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne) oraz o wyniku finansowym tej działalności) 
Zorganizowaliśmy koncert „Życie za życiem” w ramach programu „Małych Grantów” Urzędu Miasta Gdańsk. Koncert został wykonany i poprawnie rozliczony. Większość kosztów pokryliśmy ze środków własnych. 
IX. Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informacja w sprawie składanych deklaracji podatkowych 
  
X. Informacja, czy fundacja jest instytucją obowiązaną w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. poz. 723, 1075, 1499 i 2215)NIE TAKx 
XI. Informacja o przyjęciu lub dokonaniu przez fundację płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro, bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane, wraz ze wskazaniem daty i kwoty operacji 
Nie przyjmowaliśmy takich kwot 
XII. Informacja o przeprowadzanych kontrolach w fundacji 
1. Informacja, czy w fundacji była przeprowadzona kontrola (zaznaczyć odpowiednie)NIExTAK 
2. Wyniki przeprowadzonej kontroli w fundacji (jeśli taka była) 
  

    …………………………………………                                                                     ………………………………………

podpis członka zarządu fundacji*                                                         podpis członka zarządu fundacji*

…………………………………

           miejscowość, data                                                                                                                    

*Podpisy co najmniej dwóch członków zarządu fundacji, jeżeli statut fundacji nie stanowi inaczej.

Ostatnio dodane

  • 2 lipca 2021
    Konkurs im. Bolesława Prusa – IV edycja, wyniki
  • Nasz nowy Hymn o Gdańsku
    15 lutego 2021
    Nasz nowy Hymn o Gdańsku
  • Koncert – 40 rocznica NSZZ “Solidarność
    15 lutego 2021
    Koncert – 40 rocznica NSZZ “Solidarność
  • Wyniki KONKURSU LITERACKIEGO
    15 lutego 2021
    Wyniki KONKURSU LITERACKIEGO
  • IV edycja konkursu literackiego im. Bolesława Prusa
    15 lutego 2021
    IV edycja konkursu literackiego im. Bolesława Prusa
  • Nowy cykl: WYKŁADY U PELOWSKIEGO. Gdańsk, Galeria Madison
    15 lutego 2021
    Nowy cykl: WYKŁADY U PELOWSKIEGO. Gdańsk, Galeria Madison

FUNDACJA KULTURY

 ,,WOBEC”

ul. Gdańska 55

82-103 MIKOSZEWO

woj. pomorskie.

KONTAKT

KRS: 0000612633

REGON: 364304040

NIP: 5833201340 

Rachunek bankowy: 29 1750 0012 0000 0000 4089 6236

KONTAKT

  • Telefon
    +48 537 323 500
  • E-mail
    fundacja@fkw24.pl